Eh, ei tea. Ma lugesin Tammsaaret kooli ajal ja ausalt öeldes minimalselt, niiet ma pole miski ekspert. Aga mul küll muljet ei jäänud, et ta ateismi levitaks. Ma saan täidsa aru, mida ta mõtles töö, vaeva ja armastuse kohta. See, et elu on raske ei väista Jumala armu. No ma ei tea, võib-olla Tammsaare ka ei uskunud Jumalat, ei hakka väitma midagi. Aga ära muretse Märt, tänapäeval noored Tammsaare arvamusest eriti ei hooli nagunii. :)
Nõustun eelmise kommenteerijaga. Enamus ei taha Tammsaaret kättegi võtta, sest see on liiga mahukas nende jaoks ja paljud loevad seda lihtsalt sunni korral. Vähesed tegelikult mõtlevad ka, mis seal kirjas on ning nii mõnegi kohapealt olen ma Tammsaarega nõus. Jumalale tuleb küll toetuda, aga ise peab ka ju ikkagi vaeva nägema.
Teil on õigus kui räägite Tammsaare loetavusest...
Aga mõjust. Tammsaare on suunanud rohkem kui ühte põlvkonda kirjanikke ja lavastajaid. Tegelikult kui vaadata Kivirähi romaane (või Nüganeni tükke?), siis need põhinevad paljuski sarnasel arusaamisel elust.
Sama moodi nagu väga vähesed teavad 60ndate ateismikampaaniast, on hellalt paljud sellest mõjutatud või mõju all.
On mäletatud, et Tammsaare oli esimene eestlane, kes avalikult ütles, et tema kristliku abielulepingut ei taha.
Kivirähi romaanid on täielik umbluu ja mitte ükski neist ei ole mulle meenutanud veel Tammsaaret, mitte vähimalgi määral. Võib-olla ei ole ma siiani mõelnud sellepeale, aga ma leian, et samas võiks öelda, et nii paljud teised kirjanikud on enne Tammsaaret mõjutanud. Ja see, et ta julges teistest erineda ning välja öelda, mis ta tegelikult arvas abielulepingute kohta on tegelikult imetlusväärne, mis siis, et ma ise nii ei arva. Kõigil on ju oma arvamus.
vist sõltub prillidest, läbi mille me asju näeme. ma võrdlen neid läbi evangeeliumi prillide. näen neist sarnast maailmavaadet (inimese, headuse ja kurjuse, ka Jumala kohta).
Ma olen vist enamus Tammsaare raamatuid lugenud. Tuleb meelde kohe kaheksa. Kiviräha omasid vist neli. Eks ühist on neil niipalju, kui samas keeles kirjutatud - eesti keeles. Tõsi, kuna nad märtsaareliku usurulli ei mahu, on nad kõik saatana sigudikud. Aga eks oma jutt on neil mõlemal, kuigi venivad nad mõlemad. Kivirähk ehk veidi ladusam. Mind nende ilmalikkus ei häiri. om mis rõve värk oleks, kui nad usuvärki veel ajama hakkaks.
Liisil on õigus, sest kui vaadata läbi evangeeliumiprillide, siis tõesti, kõigil kirjanikel on mingid usulised vaated ja nad väljendavad seda igal leheküljel.
kivirähk ja tammsaare sattusid ühele pulgale seepärast, et naljalt nende kaliibriga vendi Eestis ei ole. rahvuskirjanikud ikkagi.
10 kommentaari:
Eh, ei tea. Ma lugesin Tammsaaret kooli ajal ja ausalt öeldes minimalselt, niiet ma pole miski ekspert. Aga mul küll muljet ei jäänud, et ta ateismi levitaks. Ma saan täidsa aru, mida ta mõtles töö, vaeva ja armastuse kohta. See, et elu on raske ei väista Jumala armu. No ma ei tea, võib-olla Tammsaare ka ei uskunud Jumalat, ei hakka väitma midagi. Aga ära muretse Märt, tänapäeval noored Tammsaare arvamusest eriti ei hooli nagunii. :)
Nõustun eelmise kommenteerijaga. Enamus ei taha Tammsaaret kättegi võtta, sest see on liiga mahukas nende jaoks ja paljud loevad seda lihtsalt sunni korral. Vähesed tegelikult mõtlevad ka, mis seal kirjas on ning nii mõnegi kohapealt olen ma Tammsaarega nõus. Jumalale tuleb küll toetuda, aga ise peab ka ju ikkagi vaeva nägema.
Teil on õigus kui räägite Tammsaare loetavusest...
Aga mõjust. Tammsaare on suunanud rohkem kui ühte põlvkonda kirjanikke ja lavastajaid. Tegelikult kui vaadata Kivirähi romaane (või Nüganeni tükke?), siis need põhinevad paljuski sarnasel arusaamisel elust.
Sama moodi nagu väga vähesed teavad 60ndate ateismikampaaniast, on hellalt paljud sellest mõjutatud või mõju all.
On mäletatud, et Tammsaare oli esimene eestlane, kes avalikult ütles, et tema kristliku abielulepingut ei taha.
Kivirähi romaanid on täielik umbluu ja mitte ükski neist ei ole mulle meenutanud veel Tammsaaret, mitte vähimalgi määral. Võib-olla ei ole ma siiani mõelnud sellepeale, aga ma leian, et samas võiks öelda, et nii paljud teised kirjanikud on enne Tammsaaret mõjutanud. Ja see, et ta julges teistest erineda ning välja öelda, mis ta tegelikult arvas abielulepingute kohta on tegelikult imetlusväärne, mis siis, et ma ise nii ei arva. Kõigil on ju oma arvamus.
vist sõltub prillidest, läbi mille me asju näeme. ma võrdlen neid läbi evangeeliumi prillide. näen neist sarnast maailmavaadet (inimese, headuse ja kurjuse, ka Jumala kohta).
Nojah. Aga sellisel juhul on ju väga vähe kirjanikke, kes tegelikult sinu prillidega vaadatuna üldse erinevad.
Ma olen vist enamus Tammsaare raamatuid lugenud. Tuleb meelde kohe kaheksa. Kiviräha omasid vist neli.
Eks ühist on neil niipalju, kui samas keeles kirjutatud - eesti keeles. Tõsi, kuna nad märtsaareliku usurulli ei mahu, on nad kõik saatana sigudikud. Aga eks oma jutt on neil mõlemal, kuigi venivad nad mõlemad. Kivirähk ehk veidi ladusam. Mind nende ilmalikkus ei häiri.
om mis rõve värk oleks, kui nad usuvärki veel ajama hakkaks.
mina küll ei põe usujutu pärast.
Liisil on õigus, sest kui vaadata läbi evangeeliumiprillide, siis tõesti, kõigil kirjanikel on mingid usulised vaated ja nad väljendavad seda igal leheküljel.
kivirähk ja tammsaare sattusid ühele pulgale seepärast, et naljalt nende kaliibriga vendi Eestis ei ole. rahvuskirjanikud ikkagi.
http://fotoalbum.ee/photos/ToomasVardja/41765517
3 pilti Tammsaare pargist seoses blogiga.
Ilusat jõuluaega:
Toomas Vardja
häid jõule Toomas!
Postita kommentaar