kolmapäev, 13. aprill 2011

Siga hea sõnum

Mulle meeldib sült ja seakõrvad, kuigi mu soome-rootslasest naine Greta krimpsutab alati nina kui selle pakenditki katsun. Siga on vanemate rahvaste jaoks rüve loom. Tegelikult on ta räpane meiegi lugudes.

Aga hoolimata sellest, šaslõkki armastavad enamus meist. Kui homme tõesti kõik läheb nii nagu planeeritud, saan mina just siga süüa. Kevade esimene šaslõkk, omas aias kui omad mutiaugud. Ja see on siga hea uudis!

Tihti küsitakse minu kui kristlase käest, mis mulle keelatud on. Aga kui palju jäetakse tegelikult küsimata see, mis kõik mulle lubatud on! Mul on ligipääs samale Jumalale, mis kunagi oli vaid juutidel. Aga mina saan ikka istuda omas aias, vaadata kuidas päike läheb Saaremaale.

Ja süüa siga tema parimas olekus.

5 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Märt ütles: "Siga on vanemate rahvaste jaoks rüve loom."

Mina küsin - mis mõttes vanemate rahvaste jaoks? Ja miks just nende jaoks?

M2rt ütles ...

need rahvad, kelle pärimustes on Looja Jumal ja kes inimesel laseb loomade keskel valitsed ja valikuid teha, annab neile ka juhtnööre - nt eristada sõralisi ja mittesõralisi.

eestil nii püha ja abistavat jumalat ei ole.

Anonüümne ütles ...

Hmm... Kas eestlaste jaoks ei olegi siis Jumal Looja? Kahju, et SUL nii püha ja abistavat Jumalat ei ole. Ära kõiki eestlasi küll ühte patta pane. Aga head isu muidu!

Elina ütles ...

David Vseviov rääkis kunagi ööülikoolis, et inimese kõige tähtsam kehaosa on läbi ajaloo olnud KÕHT. Ja selles mõttes sarnaneb inimene seale küll. Sööb kõike ja kõiki, mida aga silm näeb ja hing ihaldab. Meie ju küll enam nii käsumeelsed pole, et šašlökki puhtuse või rüveduse küsimärgi alla paneks, kui promille sees pole, maitseb hästi ja teeb tuju heaks, järelikult on piibellik:D Vaestel juutidel oli (on) elu ikka palju keerulisem .

Liina ütles ...

Eks nii palju kui on inimesi, on ka erinevaid arvamusi. Ei usu küll, et juudid nüüd kõik käsumeelsusest siga ei söö. Sel juhul peame Jeesust ka käsumeelseks? Jumal lõi loomad siiski algusest peale puhasteks ja roojasteks ehk siis kõik ei olnud mõeldud inimesele söögiks, aga mingi hetk inimene otsustas, et teab Jumalast paremini. Muud nippi ei olegi. Jumal on loonud käsud inimese kasuks, mitte tema piinamiseks. Ainult see tajub endal piina käsu täitmisest, kes on käsumeelne. Kes teeb Jumala tahet armastusest ja usaldusest Tema vastu, on alati õnnelik, ka paarist lihatükist loobudes :)

Õnnistusi!