neljapäev, 28. juuni 2007

Kuidas analyysida blogistatistikat

Et kirjutan oma blogi teistele, siis aeg-ajalt uurin, kes käivad mu esikus. Mõnikord tunnen end tõelise Sherlockina, sest vaja on teha vaid mõni lihtne arvutus ja ma tean, kes-kust-sisse-tuleb, mida ta lugeda armastab ja kui suures sõltuvuses msaarest on.

Põnev ja intrigeeriv, eksole?

Hiljuti on liitunud blogijate ridadega kaks head inimest. Automaniakk Margus Padar ja noor kaunitar Evelin Liivamägi. Ma usun, et teis mõlemas on annet kirjutada isikupäraselt ja loominguliselt! Ja et teil on ainulaadne võimalus jõuda nende inimesteni, kelleni mina iial ei jõuaks...

...aga järgnevalt paar üldisemat soovitust, kuidas olla lugejakeskem. Ehk, kuidas analüüsida oma blogistatistikat nii, et sa sellest olulise info välja kougiksid... ehk, kuidas koukida oma "nina" nii, et sealt "koll" välja tuleb?

Mina kasutan Sitemeterit, see on lihtne ja kiire. Aga on olemas ka mõned teised (nt google analytix) ja mõnes osas veelgi läbinägelikumad!

1. Eesmärgid ("Site summary")
Esimestel kuudel oli minu eesmärgiks jõua 30 lugejani päevas. Aga ma ei oleks seda kunagi saanud teada, kui ei oleks olemas olnud "Site summary" (esimene lehekülg statistikameetris).
Näiteks tänane statistika kõrvaloleval pildil näitab, et olen läbikukkunud oma selle kuu eesmärgist. 150 külastajast päevas.
Tean kohe, keda süüdistada... eelmise nädala ebapopulaarseid postitusi.

2. Kui suur on huvi? ("Whos on")
Teine kindel asi, mida vaatan, on see, kes on praegu sees. Selle järgi võib kohata tuttavaid arvutiaadresse. Aga ka näha, kas ollakse sees mingi lainena. Ja kas nende esialgne huvi, miks nad on sisse tulnud, on saanud rahuldatud.
Kõrvalolevalt pildilt sain teada näiteks, et praegu on kaks soomlast lugemas. Kindlasti tuttavad, aga oluline, mida pidada oma postituste kirjutamise juures meeles (tuleb kirjutada kõigile lugejatele).

3. Kes loevad? ("Details")
Kolmanaks tuleb lahter "detailne vaade". Sellega saan teada 1) kes on tuttavatest täna käinud sees 2) kas on olnud mingeid massilisi sissetulemisi blogijate konnatiigist, aeg-ajalt juhtub sedagi
3) ja pealiskaudse info ka sellest, kui intrigeeriv on olnud viimane postitus (kas ollakse üle 1 minuti sees või mitte)

4. Kellele peaksin olema tänulik? ("Referrals")
Tahad teada, kes sind lingivad. Kelle jaoks oled sa oluline? Ja mida toksitakse googlesse sisse? Seda saad sellisest kohast teada nagu "referrals".

Tegelikult on olemas veel võtteid (nt entry-exiti võrdlus ning nädalate/kuude analüüs), aga jäägu need juba nende avastamisrõõmuks, kes sellest postitusest kasu said ja esimesi juhtnööre kasutusele tahavad võtta.

Ja nina saabki kougitud...

2 kommentaari:

Olli ütles ...

Põnev põnev. Ma võin täitsa olla see www.eestimeedia.ee, kuna rügan siin TPM-s. Kas oled juba avalduse siia saatnud?

m2rtsaar ütles ...

j2tan meelde. avaldust pole saatnud.
muide, sain su vihje k2tte su postituses.

tore, et sa neil teemadel m6elnud oled. seegi on oluline minu jaoks!