neljapäev, 20. september 2007

Kuidas kaotada tähelepanu

Kas sa teadsid, et keskmiselt loetakse blogi alla ühe minuti? Tegelikult veel vähem. Keskmine vastupidavusreiting on 10 sekundit. Kui kümme sekundit täis, siis kas klikitakse edasi või minnakse tagasi. Kas sulle ei tundu, et mõne blogija veeretatud mõtteke ning esitatud hingevalu saab imeväikse tasu?

Kusjuures, mõni blogija teeb oma postitust rohkem kui tund-kaks.

Sama on raadioga. On uuritud, et isegi kui keskmiselt kuulatakse seda ühes majapidamises 6-8 tundi, siis parim, mis meelde jääb -- on ilmateade. Öeldakse, et sellest kallist meediumist, mida kunagi kogu perega pingeliselt ümber laua kuulati, on saanud "taustameedium".

Või siis vana hea ajaleht. Šansid, et ajakirjaniku päevatööd sirvitaks, on nullilähedased. Parimate artiklitega läheb nii, et neil loetakse pealkirja ja vaadatakse juuresolevat fotot. Huvitunumad lugejad loevad ka esimese juhtlõigu. Aga kui fotot ei ole, on selle tekstilahmaka märkamine(!) lausa 3 korda madalam. Kõige tüüpilisem on see, et keeratakse leht ja liigutakse surmateadete, koomiksite ja horoskoopide poole... need lähevad nagu rohkem korda.

Isegi kui ajakirjanik jooksis akendest sisse-välja, ajas telefoniga allikad punaseks ja püüdis kirjutada nii originaalselt kui oskas.

Et kellegi tähelepanu haarata, on midagi rohkemat vaja...
...Toivo ütles Risttee blogis hästi: "hoolitakse sellest, kes meist hoolib".

Praktilisi lahendusi:

1. Minu msaare
blogi on loetud rohkem kui 10 sekundit nende inimeste poolt, kellest ma kirjutanud olen.
2. Minu pereraadio hommikuprogrammi on kuulanud teravdatud tähelepanuga need inimesed, kellele ma miljonimängu küsimusi esitanud olen.
3. Minu pernopostimehe uudiste tsitaadid jätsid meelde need, kelle tulevikku see teema puudutas.

Loobu konkureerimast miljonitega, et anda infot kõigile.
Ja konkureeri ei-kellagagi, et luua muutust kasvõi ühes.

9 kommentaari:

FunManager ütles ...

No kui kirjutada peamiselt enda jaoks või enda pärast, et oma mõtteid organiseerida või end maha laadida, siis on see 10 sek'i päris ilus boonus, et keegi veel üldse vaevub huvituma.

Maria ütles ...

Ma arvan, et 10 sekised klikid tulevad siis, kui näiteks ma käin piilumas, et kas on uus postitus üleval või siis kommentaaridesse midagi lisatud. Arvan, et teiste puhul toimib see sama süsteem.

wolli ütles ...

@maria: blogisid ei pea "igaks juhuks" piilumas käima. pane huvipakkuvate blogide uudistevood oma lemmik-RSS-lugejasse* ja rahu majas.

____
* mina olen kasutanud mingit firefoxi pluginat, bloglines.com'i ja viimasel ajal google readerit.

kukupai ütles ...

Ma vaatasin, et uue blog.treega keskmine klikkide arv vähenes, aga lugemise aeg pikenes mul. Need uued võimalused - kanalid ja lemmikute leht - aitavad küll

Ingrid ütles ...

Märt!
10 sekundit ja vähem lähebki provokatsioonilise pealkirja vaatamiseks. Kui asi oli pealkirjas, siis ongi kirjutaja enda vaatajatehuvi vähedust väärt.
Ka sisu sidumine pildiga ei aita, ehkki öeldakse, et inimestel on tähtsaim visuaalne mulje.Mind vaadatakse päevas 2-6 inimese poolt. Kahjuks loeb mu kaunter ka minu enda vaatamised.
Kui nee esimesed 10 sekundit ei provotseeri sind lugu lõpuni lugema, siis oleks lõpp võinud olemata olla.
Fotoblogidega on muidugi teine lugu. Seal ainult visuaalne sõnum ongi ja kui see ikka võimas on, siis minul on ühte fotot kombeks silmitseda tunduvalt rohkem kui 10 sekundit.

Üks Kõik ütles ...

Kas see 10 sekundit on mingisugune üldine keskmine, või see, mis sitemeter sinu blogi kohta näitab?

(ma ei saa ütlemata jätta, et minu blogis on see aeg suurem :D)

joanamari ütles ...

sa oled ülekohtune
kui uut sissekannet ei ole ju siis vaadatakse 10 sekundit
aga 10 sekundiga ei saa ikka tavaliselt loetud midagi kuigi olen üsna kiire lugeja ja kuigi ei mäleta et oleksid kunagi minust midagi kirjutanud

m2rtsaar ütles ...

statistikaga tehakse alati kellelegi liiga. aga võtsin need numbrid mõeldes oma kogemustele lugemises ja kirjutamises kahes blogis.

tõsi, iga päev leidub ka mõni naljakas inimene, kes on siin üle poole tunni... see paneb mõtlema, kas tegu on mingi vanema tuttavaga, kes üle pika aja viib asjaga kurssi ja tal on pisut igav. või on tulnud mõni uus lugeja, kes miskipärast sai väga huvitatud.

on kellelgi selle koha pealt kogemusi?

siis on mul veel üks teooria. võib-olla see vabandab välja minu liigse üldistuse joanamari suhtes... nimelt on vanemad inimesed palju tähelepanelikumad lugejad kui noored...

1. ma olen testinud just oma noori tuttavaid. ütlen, et mine ja vaata mu blogisse. siis jälgin kõrvalt, aga kui küsin mõne küsimuse, ütleb et luges küll, aga vot-selle-rea jättis vahele.

aga võib-olla ma eksin.
kui te mind mõne hea näitega ei raba, siis jään praeguste teooriate juurde.

tore, et sa seda kommentaari lugesid!

Maria ütles ...

@Wolli.
Tead, mulle ei meeldi need igasugu readerid jms. See on selleks liiga tüütu. Ma käin parem seal lehe peal kohal ja vaatan, et kas on midagi uut. Neid lehti pole õnneks nii palju, et ma ei jõuaks seda teha. KArdan, et sinna readeritesse koguneb ajapikku hulgi blogisid mida tegelikult ei loe, ega taha lugeda, aga kui nad seal juba on siis ju võiks lugeda. Ja nii see aeg kaob...