kolmapäev, 5. september 2007

Silmkontakti saavutamisest

Öeldakse, et oma silm on kuningas. Tal seljas võrkkest ja kaelas pupill pluss iiris ning taskuks pisarnääre. Kuid miskit viga kuningal, sest pelgab võõraid kuningaid. Ja meelsamini parketti silmitseb, kui silmakontakti valitseb.

Vist 95% infot koguvat inimene läbi silma. Ja ma arvan, et ma ei liialda, kui keeran selle statistika tagurpidi... et 95% infost saab inimese kohta just tema kuningast, tema silmast.

Ja alati kui me kohtame teist inimest, on meil kaks valikut:
1. Ma olen võimalikult avatud (vaatan talle silma) ja saan vastutasuks 95% infot tema kohta.
2. Ma olen pigem kinnine (vaatan mujale) ja saan vastutasuks 95% infot enda kohta endale jätta.

On häid ja paremaid aegu, aga ma kaldun pigem valima number kahte. Väga erinevaid põhjuseid võib olla. Hirm, süü ja häbi. Aga ka valu, häbelikkus, ning miks mitte, delikaatsus. Aga suht-koht tihti ikkagi mõtlen, et miks ma ei taha niiväga silma vaadata. Olen leidnud, et tihti ei olegi asi minus...

...läksin täna töölt ära ning olin selles esimene. Välisukse juures tõmbasid mõned kolleegidest suitsu. Seal olid ka mõned uue vahetuse mehed. Ma ütlesin neile "moi" ja tõmbasin käe taskust välja, et nagu viibutada, või nii. Vaatasin seejuures ühele vilksamisi otsa. Ta ütles "moi" vastu. Selja taha jäi aga rohkem kui üks mees. Neid ma olin ignoreerinud.

Ma ei tahtnud neile otsa vaadata, sest ma kartsin, et nad ei taha mulle otsa vaadata.

7 kommentaari:

joanamari ütles ...

ütle mulle kallis inimene, mis tähendab sõna "suht-koht"
olen tihti kuulnud seda ajakirjanike suust ja sulest
jabur väljend kuidagi minu meelest
mis silma vaatamissse puutub, siis ei oska minagi silma vaadata
mu mees ütleb, et mu silmad vilavad ja hakkab silmadega vehkima, kui talle otsa vaatan
see on üsna ebamugav
kui küsin miks ta nii teeb, siis vastab, et vastab mulle samaga
ju siis olengi inimeste meelest ebausaldusväärne, et ei oska normaalselt silma vaadata

Maria ütles ...

Ma ei mäleta millal ma viimati pilgu langetasin. Minu loomuses on vist vaadata otsa ka suurimale hirmule ja öelda talle, et ma ei karda sind. See on juba pool võitu. Kuigi mul pole ükskõik mis must arvatakse ja ma põen vahest totaalselt üle ei lase ma esimesel hetkel välja näidata, et ma laseks ennast ükskõik millest häirida. See on muide õpitav. Sest kunagi käisin ma pilk maas ja pea norus.
Oma lastele õpetan ma pea püsti käimist. Eks sa katsu midagi inimesle halvasti öelda kui ta sulle silma sisse vaatab. Eriti seal juures väga ükskõikset nägu tehes.
Aga inimesed on erinevad. Selles peitubki nende võlu.

Pea püsti, Märt!!!!

m2rtsaar ütles ...

kallis inimene vastab, et "suht-koht" on sõna, mida kasutatakse nii eesti kui soome keeleruumis.

tähendus jääb "enam-vähem" ja "normaalse" vahele. tõsi, pisut iganenud juba. aga mõtlesin, et vahelduse mõttes toon uuesti käibele.

silmadest veel... mõelge, kui palju tegelikult inimese silmavaade temast räägib! te just avaldasite enda kohta usaldusväärset infot. hehhehee.

valgeseelik ütles ...

Silmavaade on kõige olulisem esmamulje jätja inimesest ja silmad räägivad väga palju, silmavaade on suhtlemise alus. Ja on õige, et et on väga ebamugav tunne, kui inimene räägib Sinuga, aga otsa ei vaata. See on enesehinnangu ja harjutamise küsimus.

Maria ütles ...

Ahh.. te mehed ei tea mis tunne on kui räägitakse näiteks su rindadega... (praegu tuli kuskilt selline hetk meelde...)

ritsik ütles ...

Aga Märt, teatud eriala diplom su lauasahtlis kohustab sind (vähemalt edaspidi sellel erialal töötades) inimestel naeratades otsa vaatama ja ütlema tere, kuidas läheb, kas võiksite öelda..jne. Kui inimene samamoodi naeratades pilguga vastab, on pool tööd juba tehtud.
mul on õnneks prillid, saan häbelikkuse korral nende alt või pealt piiluda...

m2rtsaar ütles ...

Kui suheldes vaadatakse mehe muskleid, tunneb ta end uhkelt. Kui naise rindu, tunneb ta end alaväärselt. Põhimõtteliselt ju ehted mõlemad, aga näete kui erinevad on reaktsioonid...

Ritsik, sinu kommentaari lugedes on mul kõhus tunne, et otsid sinagi oma ameti juures pelgupaika. Prillide taga on tõesti turvalisem maailm.

kas te iPodi ei taha?