neljapäev, 27. september 2007

Võim, raha, seks

Öeldakse, et on kolm mustas mantlis tegelast, kelle eest ei saa põgeneda. Need on Surm, Nälg ja Kakahäda... Aga täna pandi mulle südamele, et nüüd kui ma pühendun oma missioonile (uute juhtide kasv kirikutes), et ma oskaks hoiduda veelgi hullemate tegelaste eest.

...et siis veel hullemad tegelased on olemas?...

Jap. Need on: võim, raha ja seks. Neist allikaist tulevat enamus meeste kiusatusi, ning mitte lihtsalt meeste kiusatusi, vaid ka ülitublide meeste allakäiguradasid. Ja ma pean siin lugejate ees tõdema, et olen ka ise näinud, kuidas mu tutvusringkonnas on nende alla vajutud..

Võim. Kirikupoliitika. Kes on suurem? Kelle tahe sünnib? Milline kogudus on kõvem tegija. Kes saab presidendiks. Kes saab esimese viiuli... kes on meie esinumber?

Raha. Kuhu läheb ohvrikarp. Kas ma usaldan Jumalat, kui mul (ja mu) perekonnal pole enam toetajaid? Mida teha juhuslike annetustega. Kes mind ikka näeb?

Seks. Kui lähisuhe abikaasaga on töö pärast hakanud sakkima, kust siis otsin rahuldust? Kui on pinged, igav, otsin põnevust? Või eriti süütu laks: mis teeb üks foto mehele?

Ega kui sa mees oled, neid asju ei saa nullida. Ei ole müüri, mida saaksid ühe päevaga ehitada. Kiusatused neis kõigis valdkondades on ja ilmselt ka jäävad, alati. Küll aga on olemas mõned igapäevased harjutused (ja hiljem harjumused), mida saab nende kolme vastu kasutada.
I. Kui sa tahad võita võimu, siis mine peegli ette ja küsi sellelt, keda sa seal näed: "Kas ma tahan miskit reformi läbi viia seepärast, et see on minu tahtmine? Või ma tahan luua muutust, uskudes, et see on õige-prohvetlik?"

II. Kui sa tahad saada rahu rahas, siis ole ustav ka kõige pisemates arvetes. Ära jäta kunagi midagi maksmata, või penne andmata. Väikestest asjadest algavad suured protsessid.

III. Kui sa tahad hoida selgust seksuaalsuhtes, siis hoia harmoonilist suhet abikaasaga. Anna talle tähelepanu, aega ja hoolt nii palju kui ta vajab, ja lisaks veel nii palju, et armastusekann ajaks üle ääre... siis ei tule mõttessegi, et kuskil võiks olla keegi parem. Või et keegi sind vastu ei armastaks.

Ma tänan Toivot ja Meegot, et te mind hoiatanud olete! Kusjuures, teil on mitu korda rohkem kaotada kui mul. Mitte lihtsalt oma elu, perekond ja töö, vaid ka minu generatsioon... sest hoolimata sellest kui palju olete kuulnud tänapäevast kriitikat, vaatame teie(suguste) peale austusega.

Mina küll.

3 kommentaari:

valgeseelik ütles ...

Kui sa tahad hoida selgust seksuaalsuhtes, siis hoia harmoonilist suhet abikaasaga. Anna talle tähelepanu, aega ja hoolt nii palju kui ta vajab, ja lisaks veel nii palju, et armastusekann ajaks üle ääre... siis ei tule mõttessegi, et kuskil võiks olla keegi parem. Või et keegi sind vastu ei armastaks.

AITÄH! SEE MEELDIS MULLE ERITI! OMA PIKAST KOGEMUSEST TEAN, ET SEE TÖÖTAB. VÄHMALT SENI, KUNI ENAM EI JAKSA ÜKSI ARMASTADA. SUHTED ON JU KAHEPOOLSED. ÜKSKÕIKSUS JA HOOLIMATUS ARMASTUST EI TOIDA...

melec ütles ...

Sul oli siin rahast juttu - kui hakkad motiveerima kirikujuhte, siis a´kki saad neid ka mo´tiveerida motiveerima oma koguduse liikmeid rohkem raha andma misjonitoo´ heaks. Olin seal misjonitoo`` konverentsil ja mul ja´i suu lahti kui kuulsin, et eelmisel aastal laekus misjoni too´ jaoks EEKBL kogudustelt kokku aint 15 000 krooni. Nyyd na´gin Agnese kirja kus kirjutab et suviste misjonina´dalate jarel ollakse miinuses 100 000 krooni umbes.

Noh, lihtsalt igaks juhuks kirjutasin siia, et mine sa tea.

m2rtsaar ütles ...

wow.

tänud insighti eest. Eks ma jõudu mööda proovi luua muutuseid.

Hoian su blogi-palverännakul silma peal... (klikake ka teised meleci nimele!)