esmaspäev, 2. aprill 2007

Mu kõrvas algas vaikne nädal

Ärkan üles. Ja põmm, ühes kõrvas on tromb ja mitte midagi pole kuulda. Pea tundub paks, korter tundub vaikne ja liiklusmüragi kuulen vaid poolikult. Mu kõrvas algas vaikne nädal.

See juhtus üleeile, kui käisime oma miniperekonnaga (kaks ja pool liiget) Pühajärve Puhkekeskuses. Ühe protseduurina võtsime ujumise, mida ma eriti ei armasta. Gretale aga meeldib, ütleb et see annab koormuse kõigile lihastele ja ka väike mõnutunne käib läbi, kui ujuda konna täies siruulatuses. Nojah.

Aga koos me ujusime ja mingi laks mul kõrvas ära käis. Algul oli tunne nagu oleks lihtsalt vesi sees, hiljem kui pea padjal, on juba teravad torked ja hommikuks oli asi umbes... Ja täna hommikul tundus maailm eriti vaikne.

Ei aita kõrvatropid ega kõrvalesta keerutamine. Vaikus on ikka täitsa sees. Mina seda välja ei saa.

Tegelikult ma väga ei muretsegi. Suva see neljapäevane hommikuprogramm raadios, saab ka ühe kõrvaga hakkama. Vastupidi, ma isegi natuke olen meelitatud hetke-olukorrast!

Nimelt algas täna nii-et-naa Vaikne nädal (alias Suur nädal). Kui lugeda piiblist Kristuse elulugu, siis just selle koha peal toimub kulminatsioon. Nagu näidendis... kõik, mis sellele nädalale eelnenud, on olnud lihtsalt eelmänguks (nagu piano enne fortet). Aga vaikne nädal lõpeb suure mürtsu ja kardinakärinaga.

Selles suhtes on vaikus mu kõrvas ka väga kümnesse. Tuletab mulle meelde, mis on selle nädala taustaheli, toon ja mõte.

Ja kes teab, ehk aitab see mul ka ette valmistada neljapäevast kõne Salemi kirikus? Pastor Meego, oi teda, lubab et see on parima sõnumi õhtu. Natuke oleneb see ju ka minust, mitte ainult kuulja kõrvadest.

Kui vaikne on sinu kõrvas?

6 kommentaari:

Liis ütles ...

Ei, Salemi kirik, tore - aga mis täpsemalt ja mis kell?

m2rtsaar ütles ...

Suur Neljapäev (5.apr)
Kell 18-20

Teema: Parim sõnum Kristuse kannatuses

Esinevad:
Greta Saar (laul, kitarr)+ kompanii(?)
Märt Saar (jutlus)

Pärast on eestpalvevõimalus ka.

Maria S., sa pidavat ka midagi tegema?

Maria ütles ...

Lihavõtetega seoses jääb mulle arvatavasti meelde lapsepõlvest pärit segaduse tunne. Kuidas on võimalik, et Keegi suri enne oma sündimist?
Lapse mõistus... Aasta algab jaanuaris.. Siis on kevadel lihavõtted ja siis kunagi tulevad jõulud.
Meie peres oli usku ühel vanaemal. Ja ta ei olnud just parim seletaja, vist. Või ei olnud mul oskust kuulata.

Aga vaikus on hea. Kui sa oled päevast päeva müra sees siis ainus millest sa lõpuks unistada oskad on vaikus. Ja kui ühel hetkel- öösiti vahest- tekib selline hetk kus on täiesti vaikne. Mitte ühtegi heli pole, siis tõusen ma tavaliselt hirmunult üles ja mõtlen, et mis nüüd juhtumas on. Öösiti on ju kõik teistmoodi... Alati ma mõtlen, et kas see on vaikus enne tormi... Või siis kui on torm ja korraga tekib tuulevaikus. Siis hoian hinge kinni ja kuulatan seda vaikust.

m2rtsaar ütles ...

Niih, selgunud on, et Gretaga mängib Annikki (tšello).
Nad on kaks väga andekat. Et siis tasub igas ootuses kohal olla.

Vaikus on tõesti sürr asi. Kuskil kirjutati seda, et kui inimene panna mingi aine sisse vanni, täielikku vaikusesse, siis ei möödu 5 minutitki ja inimene kaotab - vupsti - oma mõistuse. Imelik.

Nii et mõnikord on vaikust mängida päris ohtlik.

annimanni ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
annimanni ütles ...

selle katsega uuriti,mis juhtub inimesega sensoorse deprivatsiooni korral...

ehk siis maakeeli, kui väliseid stiimuleid, mis tavaelus meie kehas olevaid retseptoreid ärritavad, püütakse miinimumini viia..

aine oli tavaline vesi inimese kehatemperatuuril (minu meelest) ning ruumis oli teatud sagedusel punakas valgus ning ruumi ise oli helikindel...ehk siis nägemis, kuulmis, puute, maitse-haiste ning tasakaaluaistinguid peaaegu, et ei olnudki...

inimene ei lähe otseselt hulluks, kuid kuna keha on harjunud väliskeskkonna poolt pidevalt stimuleeritud olema, siis ärritusvaese väliskeskkonna asemel hakkab aju ise tootma stiimuleid...ehk siis tekivad hallutsinatsioonid...

selline killuke on kusagilt loengust meelde jäänud...kui keegi tahab, võib täiendada, sest ma ei ole kindel, mis osa infost sai õppejõult ja mis osa on minu oma mõistuse poolt produtseeritud. :)