laupäev, 14. aprill 2007

Risttee paljastab inimtüübid

Sel hommikul, mil enamus eestlasi pigem põõnab ja kodusoojas peesitab, läheb Ristteel paljastamiseks. Tartu kõige plahvatusohtlikumas paigas, masuudivagunite vahel algab uusi kirikuteenistusseeria "Teeni-Mine". Tahad sa tulla?

Ma kõike ei saa küll praegu ette teatada (sest piskut tean minagi), aga homme alustab Risttee kogudus uue seeriaga. Teeni-Mine. Meie andekas kunstnik Joonas Sildre on välja tulnud 6 karakteriga, millest avaldan siin blogis kaks.

Esimene on eriti jõhker. Kontori Kaarel.

Jälgi ta kandilist lõuga, skype´i mikrit ja mäkki. Ja see peldikutrajektoor räägib enda eest, või mis?

Minu blogikonsultant Taavi Uudam on sihuke teenija.

Need neli järgmist pühapäeva tõmbab kõnelejana käima Toivo Pilli (pastor ja rektor). Kuuldavasti üks Eesti paremaid jutlustajaid. Ja väga eestlastlik, mu meelest...

Telefonikõne Toivo Pillile


Mis küsimustele sa homses jutluses vastad?

Ma võiks niiviisi ütelda, et tegelen selles jutluses teenimiseteemaga ja käsitlen teenimisega seotud müüte. Inimeste arusaamasid teenimises. On ju igal inimesel oma arusaam, mida see teenimine peaks tähendama. Aga mõnikord ei vasta see sellele pildile, millele vastas Jeesus oma teenimisega piiblis. Peaasjalikult tegelen teenimise müütidega.

Milline on üks kõige kulunud müüt?
Võib-olla üks selliseid levinum müüt... ma ei tea kas nüüd kulunum, aga levinum... on see, et inimene saab oma väärtuse sellest, kui palju ta teeb. Et tegemisega saab mõõta inimese väärtust.

Eks näis, kas Toivo suudab müüdikivid purustada ja ümber kummutada. On see tegevuse+väärtuse-müüt ju meile, eestlastele läbinisti juurdunud. (ahoi, Tammsaare)

Teine positiivne põhjus, miks tulla võiks, on see, et minu kallis blogilugeja saab lõpuks kohata minu kõrgelthinnatud abikaasat Greta Saart (vt vinniarst ja superkokk). Homme on ta naine kitarri ja mikriga. Praegu valib mu selja taga laule. Vist seepärast saangi praegu blogida.

Miks ma ise masuudivagunite juures Ristteel kirikus käin?

Alati ma ei mõtlegi sellele... võib-olla lojaalsus ja kohusetunne? Vahest sedagi.
Aga nüüd, viimaseid kuid, kui end rohkem analüüsida, mulle tundub, et Risttee teenistuste puhul mulle meeldib üks raudpolt kindel asi.
See on see, et sa ei tule sinna, et olla vaimulikul teenistusel, vaid et see saadab su välja vaimulikule teenistusele.
Heh, mõneti nagu saun, kus sa tahad vähemalt korra nädalas leili panna.

Teine tüüp-teenija on Kodu Kati. Täpselt nagu minu õde Reena. Ja see väike jõmm autoga on nagu Oskar. Ei usu? Vaata nende blogi.

Kommentaare ei ole: