neljapäev, 12. aprill 2007

Motivatsioon koolis ja blogis

Jälgides iseennast, olen märganud, et ma olen nõus loovutama tunde, et arendada blogi. Aga samas vingun ma iga pisemagi minuti üle, mis mul tuleb koolikohustes veeta. Sihuke mitte-motiveeritus. Eile avastasin juhuslikult, milles on põhjus ja kuidas tõmmata tagasi blogituhinat ning kuidas end hoida ka muudes asjades motiveerituna.

Läksin Orkuti. Piilusin vahelduseks sõprade skräppbookidesse ning leidsin täiesti lambist ühe tüdruku, kes mu blogile viitas. See oli vestlus täiesti kolmandate isikute vahel, aga see et ta mu ära märkis ja lausa kahel korral nimetas "kõige populaarsemaks". Mis te arvate, kas see lisas mulle hoogu blogimises või mitte? Muidugi lisas.

Sain e-maili. Tuttavalt vennalt, kellega rääkisime fotojuttu. Et ta aga oma kirja lõpus küsis nagu muuseas: "kas sina oledki selle msaare-blogi autor", siis mis sa arvad - motiveeris see mind? Muidugi.

Kolmas näide. Eelmine nädal sattusin Eesti blogide nimekirja. Üks umbes minuvanune neiu, oli teinud postituse "Kuidas Märt Saar mu eilse õhtu ära rikkus". Ja üsna paljud lugesid, mina sealhulgas. Pekki, kus see alles andis (blogi)kommunikeerumises hoogu juurde...

Kooliga on teisiti.

Juhtus nii, et tulin sel nädalal Soome-tripilt tagasi. Ja sain üle pika aja kooli-meilboxi. Ja arva ära, mida ma sealt leian? Hunniku demoraliseerivat kirjandust! Üks õppejõud kuulutas, et pean kas saama "mittearvestatud" või ainest viimasel hetkel välja registreeruma. Muud võimalust pole...

Teine kiri tuli raadioõppejõult. See oli eriti mõnus, sest ta viitas minu kõige hullemale omadusele: tähtaegadest kinnipidamisele. Ja nagu mokaotsast ütles, et nüüd palju variante pole - olen lootusetult töödega hiljaks jäänud. Hea aeg teatamiseks...

Kõige mahlasema punkti pani aga retoorikaõppejõud ja mu bakalaureusetöö juhendaja Mart Raudsaar. Ta kirjutas muidu kriitilise kirja lõppu... "PS. Blogi on üsna huvitav ja hästikujundatud. Edu!"

Öelge nüüd, millega ma pigemini tegelen: kas blogimise või koolitööga? Kui ühel puhul on aktiivne-positiivne tagasiside ja teisel puhul viimase hetke-negatiivne, siis kuhu tüürib õpilane?
Sinna, kus magusam muru.

Kui keegi ei huvitu minu koolist, miks peaksin siis mina huvituma?

Otsi & Anna reeglid:
1. Otsi tagasisidet asjades, kus seda keegi ei anna. Kasvõi guugelda iseenda koolitöid. Sa üllatud, usu mind!
2. Anna tagasisidet
neile, keda sa tahad, et ta saaks arenguks inspireerivat motivatsiooni. Usu mind, sa äratad tõelise annivabriku!

9 kommentaari:

Ingrid ütles ...

Märt!
Üks teemaväline küsimus: Kuidas riputada oma blogisse videot, mille tegime?

m2rtsaar ütles ...

Ingrid!
kui ma 6igesti tean, siis kasutad blogspotti. natuke kirjutas nende tehnlistest erip2radest Raul M2esalu (11.apr Postimees, meedia)

usaldades aga minu webikonsultandi Taavi Uudami s6nu, siis peaks videolisamine v2ga lihtne olema. Pane video youtube v6i google/videosse ja volla... tsitaat temalt:

"ma arvan, et sa pead võtma konkreetse video html-i youtube'st ja siis kopeerima selle kuhugi blogspoti. sama kehtib ka googlevideoga"

ootan p6nevil video,
m2rt

Ott ütles ...

Märt.

Kust kaudu sa minu blogi leidsid?

Ma olen hämmingus, sest sa oled teine inimene, võõras, kes tuleb minu blogi vaatama.

m2rtsaar ütles ...

Ott!
Tulin blog.tr.ee kaudu, vaatasin, et sul oli ysnagi haarav pealkiri - v2hemalt minu jaoks...

ja kan2e, leidsid tee minu juurde.

mul on au olla teine

Ott ütles ...

Mhh...

Lausa orkuti videoni, mis oli väärt vaatamist.

m2rtsaar ütles ...

super-meeldiv, ott.

btw, kui mul lubatakse, siis teen homme (laupäeval) väga laheda postituse. (appi, kui egoistlik:)?)

tglt sai Joonas Sildre millegi väga ägedaga hakkama. mina lihtsalt vahendan... (kui sa ei tea, kes on Sildre, siis vaata eelmise kuu postitusi)

aga võib-olla ei lubata... siis järgmine nädal:)

aga nüüd peaks kooliga tegelema, uh-oh-õudust.

Triin ütles ...

Märt, ma tean mida sa tunned. Ja ausõna muu ei aita kui korraks aeg maha võtta ja pausi pidada. A la: kas ma suudan olla kaks päeva ilma oma blogi kontrollimata? (täieliku blogisõltlase võõrutamine).

Ja samas, kui blogimine meeldib rohkem kui õppimine, siis vahel ju võib ;)

Ott ütles ...

Blogitamine - uus noorte ajaviide.
Samas, see on hea ajaviide.
Isegi väga sõltuvust tekitav, samas..

Igatahes, kui laupäeval kirjandi ja sünnipäeva vahel aega jääb, viskan oma pilgu siia.

Btw, võin sinu blogi lisada "Jolepide" hulka?

m2rtsaar ütles ...

v6ib ikka.
edu sulle kirjandil!