pühapäev, 11. märts 2007

6 näpunäidet joonistajatele

Järgnevalt edastan teile koomiksikunstnik Joonas Sildre kuus näpunäidet neile, kes soovivad paremini joonistada. Ja imelik küll... minu meelest on need seaduspärasused täiesti rakendatavad ka muudesse kunstivaldadesse. Ilmselt just see näitabki nende tõele vastavust.

1. Ära ürita teistele meeldida oma joonistustega, ürita endale meeldida.
2. Õpi gurudelt.
3. Joonista maha, aga ära kopeeri.
4. Küsi nõu mõnelt lapselt.
5. Ära ütle: "Ma ei oska!"
6. Esimesed sadatuhat joonistust on rasked. Edasi läheb lihtsamalt.

Joonas on mees, kellega olen tutvunud koguduseringkonnas. Ja seeläbi olen õppinud mõistma, et ta on tegelane, kes on väga andekas ja sügavmõtlik.

Ta on abielus Elina Sildrega (kes kusjuures on samuti koomiksikunstik), kuid kes on kunstiliselt väljendusrohke veel söögitegemises.

Koomiksiguru Joonase töid (millelt õppida) saad näha siit! Samuti on ta joonistanud näiteks Risttee logo ja Karunädala sümboli (pilt ülal) - ja selle üle olen ma, teadagi, eriti uhke...

Intervjuu sellest, kuidas saada heaks joonistajaks ja mida üldse tähendab olla kutseline talendimüüja, saate lugeda läheneva nädala keskel - siinsamas blogis. Nii et, hoidkem käsi pulsil!

Seniks kohvi ja koogi kõrvale
"Kõhn pikk poiss joonistab koomikseid" (1. veebruar 2007, Postimees)
"Joonas Sildre toob põrandaaluse koomiksikunsti päevavalgele" (15.juuli 2006, EPL)

Kommentaare ei ole: