esmaspäev, 12. mai 2008

Õpsid on nõmedad

Täna ütles jälle kaks inimest, et õps on nõme. Huvitav, kust see tuleb?

Mul on olnud rohkem kui 13 inglise keele õpetajat. Eks nad kõik olid nõmedad. Esimene oli eriti nõme, sest ta pani mind kogu aeg püsti seisma.

Samas, mõnele õpetaja juures ei pea sugugi seisma, saab hoopis pähe istuda. Nemad on nõmedad õpetajad seepärast, et nad tahavad olla head õpetajad. On ju nii, et mõne tundi võib alati hilineda, ja keda võib alati lennukiga visata. Samas on mõne tunnis käed alati higised, ja isegi vihikuke laua peal olemas.

Eks tegelikult ole asi ka ütleja suus ja südames. Kuigi jah, nõmedust annab ka edukalt välja teenida.

Kui mina aga oleksin õpetaja, siis ma alati...
1. tunneksin õppematerjali fanaatiliselt
2. tuleksin tundi esimesena, ja läheksin viimasena
3. üllataksin neid suuri millegi väiksega
4. näeksin seoseid eluga
5. kutsuksin tahvli ette ja kiidaksin
6. palvetaksin nende perekondade ja tuleviku pärast
7. piiluksin teiste õpetajate tundidesse
8. õpiksin rohkem kui keegi

Millist viga sina ei teeks õpetajana?

9 kommentaari:

Maria ütles ...

Mina ei teeks seda viga, et õpetajaks läheksin.

Liis ütles ...

Mina tahan küll õpetajaks saada. Minu arust see küll viga ei ole.

reet ütles ...

Tjah, oma paariaastase koolitöökogemuse pealt julgen öelda, et õpetaja teeb tööd nn. tellija materjalist - kui lapsukesed ei ole kodust käitumisoskusi kaasa saanud, siis võib õpetaja teha mida iganes, käia kätel või mängida salaagenti, lennukeid loobitakse ikka. Meil on kooli raudvara üks 70-aastane daam, kelle tunnis on tavalised marodöörid vait ja kuulavad huviga - aga kooli esikaagid märatsevad isegi seal ja mitte üks vägi seda ei muuda.

Kool kui niisugune on üsna ebaloomulik kooslus, seetõttu on koolis ka rohkem vihkamist ja muud laadi negatiivseid tundeid kui mujal. Õpetaja suunas on neid tundeid kõige kergem suunata, sest õpetaja on iseenesest päris häbematu tegelane - sunnib tööle ja annab hinnanguid... :)

Ma soovitan Sul, Märt, tõsiselt natuke aega õpetajaametit proovida. Noori mehi on kooli vaja ja Sina tundud olevat sedasorti noor mees, kelles on seda "midagi", mis peda-koogist eduka õpetaja teeb.

Vastuseks Sinu küsimusele - mina ei teeks ja loodan, et ei ole siiani teinud seda viga, et klassi ees millegagi eksides oma viga tunnistamast keeldun. Ehk siis - kui midagi läheb valesti ja lapsed ütlevad, et teil on tahvli peal valesti kirjas vms, siis tunnistan eksimust ja vabandan.

Ott ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Ott ütles ...

Mina olengi juba õpetaja, annan tunde ka.
Ja see õpetaja elu on täiesti teistsugune, kui ma ette kujutasin.

Jeebus, Märt, see on sinust tobe hakata niimoodi loengut pidama, sest see tundub nii kitsarinnaline hetkel, sest sa näed tegelikult asja kõrvalseisjana ja õpilase seisukohalt, mitte õpetaja.

Mind üllatas õpetaja ameti juures see, kui üksik amet see on.

Erika ütles ...

Olen samuti õpetaja. Eks jah, õpetaja amet on alati teistsugune, kui ette kujutad. Kõige suurem viga, mida õpetaja võib teha, on õpilasi tööle sundida. Seda siis õpilase vaatevinklist.

Enda vaatevinklist ütlen, et suurim viga on arvata, et õpetajad käsutavad ja õpilased on käsu täitmiseks. Tänapäeva õpilane tahab aru saada, miks üht või teist asja peab tegema.

MITTE KUNAGI ei tohi enda jaoks valmis mõelda, et minust saab õpetaja, keda kõik armastavad. Sellepärast, et kui sa oled õpetaja, kes paneb lapsi tööle, siis alati leidub neid, kes peavad seda jultumuseks.

Samuti olen nõus Reedaga. Õpetaja saab õpetamiseks juba välja kujunenud väikese inimese. Tohib-eitohi, hea-halb, viisakas käitumine, lugupidamine - kõik see õpetatakse selgeks enne kooli. Kui seitsmendaks eluaastaks see puudub, siis õpetajatel on selle võrra raskem. Olen sellel teemal nii mõndagi mõelnud, nii head kui halba. Ka kirjutanud siin: http://erikakene.blogspot.com/2007_11_01_archive.html

Kirsu ütles ...

Mul oli ka oma ettekujutus, et milline õpetaja must saab. Aga jah, reaalsus on hoopis midagi muud....

Maria ütles ...

Liisile
Kindlasti oleksid sa ka hea õpetaja. Kuid minu jaoks oleks see tõsine viga. Muide mul on selle kooliaasta jooksul olnud paar kolm võimalust minna ja see amet ära proovida. Nimelt on mu lapse õpetaja andnud lastevanematele selle võimaluse.

Kuid ma jään siiski endale kindlaks ja arvan, et mina õpetajaks ei sobi. Minu jaoks oleks selline ametivalik viga. Kuigi, üks ametivaliku test mille ma tegin, väitis, et just õpetaja amet sobiks mulle kõige paremini. Mine ja võta siis kinni kus see tõde on.

Erika ütles ...

http://erikakene.blogspot.com/2007_11_01_archive.html
vabandust, lõpus peab olema html