neljapäev, 20. august 2009

Kes on usklik?

Kuna olen viimasel ajal hakanud kõhklema ja kahtlema mitmetes lihtsates Jumala asjades. Siis olen mõelnud kunagisele kirikuaktivistile Saulusele. Temal toimus keset vaimulikku tööd üks tõsine pööre.

Tõsine pööre seisnes selles, et vend jalutas koos teiste headhunteritega mööda Damaskuse teed. Ja Jeesus (kes pidi taevas olema) tuleb ligi. Tuleb hele valgus, Saulus kukub potsti maha! ja keegi võimas küsib: "Saul, Saul, miks sa mind kiusad?"

Tegelikult ta ju ei kiusanud ei Jumalat ega Jumala Poega Kristust. Oma arust. Ta kiusas ukslikke.

Hakkasin otsima sõnu, mis kirjeldasid neid usklikke, kellega Kristus otsustas samastuda. Ja leidsin kaks olulist terminit. Kui sa oled usuasjades võõras, siis see võib olla su jaoks päris valgustav...

"Usuteel käija" - Mida teeb inimene siis, kui ta on voodis? Lamab. Mida ta teeb siis kui ta on toolil? Istub. Aga mida teeb siis, kui ta on teel? Siis ta käib või kõnnib. Mõnikord me vaatame usku kui sellist seisvat asja. Usud ja ongi kõik. Aga esimesed Kristuse usku inimesed olid usuteel käijad. Neid ei nimetatud kristlasteks, vaid teelisteks.

"See, kes Jumala poole appi hüüab" -  Või teinekord vaatame usklikke kui inimesi, kes palvetavad. Inimesed, kes käivad kirikus. Inimesed, kes on karsklased või paremate elukommetega. Inimesed, kes tõstavad esile väärtuseid. Aga esimese põlvkonna jüngrite arvates olid nad ise inimesed, kes Jumala poole appi hüüavad.

Mina tahaks ka usuteed käia ja lihtsalt Jumala poole appi hüüda.

4 kommentaari:

Kirsika ütles ...

Loen praegu raamatut ELI. Võibolla oled kuulnud... Isegi kui ma Piiblist aegajalt ei ole aru saanud, on ikkagi selge, et me ei ole kutsutud olema lihtsalt kristlased... Me oleme kutsutud minema. Selles raamatus on nn paralleelmaailm, kus uus testament pole veel toimunud. Ja keegi ameeriklane, kuulus telemees, satub sinna maailma, kus Jeesus (seal siis ELI) on just sündinud ja nüüd siis 30 aastat hiljem tegutseb, ja kus siis Conrad, telemees, satub üheks tema 12st jüngriks, selleks esialgu kahtlevaks! ;) Ja lihtsalt mõned asjad, mis Jumalal meie jaoks on, ei tule nii, et me lihtsalt oleme kristlased, kes seisavad. Me peame otsima Jumalat, hüüdma Teda nagu sa ütlesid. Seal raamatus nad lähevad seda teed käima, mida Jeesus käis... ja ma usun, et ma lihtsalt tahan sama teha oma eluga. Ja ma nõustun sinuga 100%... Lihtsalt tahtsin seda õelda.

Anonüümne ütles ...

kommenteerin ilmselt täiesti teemast mööda, aga kas ma just nägin teid Võru tänaval?? Teie elate seal või kellegi ämmad-äiad? Sest varem pole näinud teid seal! Ja meie elame kohe üle tee, ridaelamutest vasakpoolses, eelviimane boks. Kui osutumegi naabriteks, siis kutsume kindlalt külla õunapirukale. Ja kui ei osutu...no ikka kutsume ju - nüüd teate, kus elame!
Kadri

m2rtsaar ütles ...

väljakutse vastu võetud, Kadri! Meil on praegu puhkus ja külla saame tulla.

Sind oli tore näha.
selles majas olen ma üles kasvanud. seal elab mu vanaema Nänna.

aga seal elab ka mu õepere. (sh õemees Craig, kelle blogilink on ka siin üleval).

Anonüümne ütles ...

Heheee...Märt rääkis, et käisite täna läbi. Lahe. Kuulsin ka seiklustest, ega ma ei tea jah palju mind nimepidi siin majas teatakse, elan alles aprillist siin. Aga kahju, et mind kodus ei olnud! Olen ju päeval tööl. Aga nädalavahetusel proovime uuesti? Pühapäeval nt. Märt vist andis mu numbri teile. Võime nt grillhooaja lõpetada, kui ilus ilm on, meil maja otsas saab grillida ja istuda. Või filmi vaadata kui ei ole ilus ilm...lauamängu mängida. No vaatab, vb tulete uksele ja ei oskagi midagi rääkida! Ei, nii see küll ei saa olla, te olete ju toredad inimesed. Ja meie ka, vahel :) Igatahes järgmiste trehvnungiteni, edasta tervisi oma tüdrukutele! Ja tulemas on kolmas või on poiss? Kadri