esmaspäev, 3. september 2007

Kaks auto peput

Väntan krigiseva mägiratta pedaale ja vaatan, kuidas vana Datsun (või oli ta Saab) mööda vajub. Kuigi autode aastaid, mudeleid ja marke ma ikka veel niihästi ei tunne, saan aru, et tegemist on uunikumiga. Uunikumiga halvas mõttes. See on üks vana pann, tean mõelda.

Ta tossava sumpa taga jõuan registreerida ka kleepsu. SF. "No on ikka autoomanik," mõtlen. "Kes on nii jobu, et telliks-või-tooks endale sfitserlandist sellise 25 aastat vana auto?" See on hullem ju kui ühe blogija Reeda karvane pann (tal tõesti oli karvane pann!).

Küll ma tean, et ülikooli rektori kohusetäitjatel on vahest komme Sveitšist autosid tellida... aga kas tõesti, ühel Soome poril polnud tarkust teha targem valik?

Alles hiljem saan teada, et SF ei tähenda mitte Sfitserlandi, vaid hoopis Suomi Finlandit. Ja et FINi kleepsud tulid alles 10 aastat tagasi. Ja oma mõtteviisides ei ole vana pann mitte soomlane, vaid krigiseva mägirattaga mina.

Aga on veel üks autopepu, mida vahest ei mõisteta. See on kleepsukala. Leidub iga Citymarketi ja Rimi parklas. Ameerikas on neid eri suuruse ja kujuga (mõned on sellised, kus suure kala kõhus on väike kala), aga Eestis on üldlevinud peamiselt kaks stiili. Väikene kala ristiga ja ilma.

Üks sõbra-sõber arvas, et tegu on laheda vidinaga. Ja äkki naiste lantimisel veab siis paremini... aga too mees ei teadnud seda, et sellist kala panevad pepule vaid usklikud. Sellest ka see ristiversioon.

Kala ise tuleb aga sellisest pärimusest, et ristiusu alg- ja tagakiusuaegadel kirjutatud varbaga rannaliivale sümbol. Kala. Olen usklik. Sina ka? Lahe. Hoiame kokku. Saame koos peksa.

Nüüd muidugi on ajad teised, ei tea, kas selle mõttega enam pannakse... aga ma ikka vahest saan rõõmsaks, kui mõne poe eest või foori tagant selle kujundi leian. Tunnen, et ma ei olegi ainus selle usu ja lootusega. Ja et alati on liikluses keegi, kelle peale ma saan hääletada, ja keda ma ei karda, et ta mu alla ajaks.

Milline pepu on sinu autol?

6 kommentaari:

m2rtsaar ütles ...

Hea nali küll. Ma arvasin, et teen selle postitusega enda üle nalja, aga kui mulle osundati fakti, et olen kirjutanud Sveitš, siis näib hoopis, et postitus on minu üle nalja teinud.

Maria ütles ...

Tegijal juhtub niimõndagi.

Katu ütles ...

ma olen nàinud, et mònedel on sisalikud. mida sisalikud tàhendavad?

Kaarel ütles ...

Ka minu autol on kala märk aga ma ei ole seda kunagi tähtsustanud ja alles kevadel sain teada mida see tähendab. Aga huvitav on see, et nüüd kus ma tean mis see tähendab märkan neid palju rohkem ringi sõitmas!

m2rtsaar ütles ...

Tere Kaarel. sul on õigus, kiilakad märkavad kiilakaid, rasedad rasedaid. motikamehed motikamehi. ja motikanaisi.

ps. tundub, et oled oma väikesest blogivastasusest hoolimata mu blogilugeja. tuled äkki pühapäevasele toolile? sel veel vaba koht.

helari ütles ...

see esimene tagumik kuulub ju minu lemmikute hulka! väga äge tegelane saab 900! ja mõni saab 900 on isegi selline, et ei saa arugi vanusest.. välja näeb nagu 70ndast aga tegelikult on 90ndate masin, mis veel suures hinnas ja osta ei jõuaks. aga noh, tore on näha saabi tagumenti sinu blogis, süda läks soojaks kohe!