pühapäev, 31. august 2008

Märt ja Mihkel julgustavad

Viimasel ajal olen üha rohkem kokku puutunud noorte kuttidega, kes räägivad oma soovist minna kas välismaale piiblikooli või jääda kodumaale, aga samal viisil - õppida Jumalat ametlikult. Miks see on nii?

Mul on kaks teooriat:

1. Ongi tekkinud mingi erakordne huvi selle erilise seltskonna seas ja see tõotab Eestile vaid head.
2. Ma olen lihtsalt selles teemas ja tutvusringkonnas rohkem sees kui kunagi varem ja ma tõesti näen vaimulikku huvi ka juuretasandil.

Kumbki variant on iseenesest tore. Ja nii mina (kes ma lähen isapuhkusele) kui Mihkel (kes juhib paljut nelipühiliikumises ja on ka piiblikooli direktor) julgustame: noored vennad kodumaal, õppige täie rauaga! Teie teadmised saavad olema väärtuslikumad kui kuld ja saatuslikum kui maanteeliiklus.

Piibli- ja teoloogiakoolid on nagu lavakas Toompeal, sinna ei taheta noortest vanemaid! Nad on liiga väljakujunenud, ja neid ei ole võimalik enam voolida. Teid aga on!

5 kommentaari:

Enn ütles ...

Vaat sellele viimasele väitele tahaks küll vastu vaielda. Olen äsja ühe teoloogilise kooli lõpetanud, kus õppuritest üsna suur osa olid ja on noortest vanemad. Võeti vastu küll ja praegu tundub mulle, et ehk on meil, õppijatel, õnnestunud väheke seda kooligi muuta.

Samas tundub mulle, et (usus) liiga noor ei tohikski teoloogiat õppida. piiblikool on ehk teine asi

m2rtsaar ütles ...

Õige point Enn, noortest vanem. Eks neid on üpriski palju, kes usukoolis kaotanud usu, sest mõistus kasvas südamest suuremaks.

Sellegipoolest arvan, et vanast peast on tunduvalt vähem aega, sidumisi, ja ka tegelikult valmidust haarata uut. Suured muutused toimuvad ikka noorest peast. Mis ei tähenda, et noorus on tähtsam.

Enn, kui juhtud veel lugema. Tead sa seda kirjakohta piiblis, kus öeldakse radikaalselt: "Teie, kes te selle aja peale peaksite olema õpetajad, vajate, et teile jälle õpetataks Jumala sõnade esmaseid algeid, te olete saanud nende väärseks, kes vajavad piima, mitte tahket toitu."

Kas sa tead kedagi, kes võiks olla õpetaja, aga pole seda oma küpsuse poolest sugugi veel mitte?

reet ütles ...

Oi Märt, ma just lõpetasin tunniajase vestluse sellise noore mehega - võiks olla õpetaja, aga on nii toores veel... Muide, töötabki õpetajana ja esindab väärtusi, mis minul ajavad juuksed peas püsti.

Ennww ütles ...

Jah, märt, kindlasti ma tean selliseid inimesi. Ehk olen isegi nende hulka kuulunud.


Jumala juures toimuvad teinekord sellised huvitavad asjad, et muutuvad ka need, kes vanuse poolest enam ei peaks muutuma. Ma ei kuulu tegelikult nende hulka, aga igatsus (ja võimalus) õppida teoloogiat tuli küll eas, mil peaks teisi õpetama...

m2rtsaar ütles ...

Enn, kuhu mis ringkonnas sa tegutsed? (ma tean vaid seda, et oled nissan primeraga kuidagi seotud)

tglt huvitav jah, et surmani võib inimene muutuda, Jumala abiga.