laupäev, 29. detsember 2007

Kes kaitseb deemonite eest?

Paar päeva tagasi, siin Soomes, ei saanud üks 30-aastane naine magada. Ärkas öösel kell 3:00 üles ja jooksis hirmuga vanemate juurde voodisse. Põhjuseks see, et vaatas õhtu horrorit, kus räägiti deemonitest, kes öösel kell 3 kellegi ära viivad.

Tegelikult usuvad vaimudesse väga paljud. Kui Eestis usuvat Jumalasse kõigest 16% (hiljuti EPLis avaldatud statistika järgi), siis vaimudesse, mulle tundub, et kaugelt üle poole.

Kes aga kaitseb teid deemonite eest? Mõni ütleb seepeale, et jumal. Kui aga edasi küsida, et miks ta nii arvab? miks ta sedasi usub? Siis vastuseks tuleb ebamäärane lapsepõlves kuuldud lause või lugu.

Tahaksin selle postitusega tuua veidi selgust, neile, kes 30 ja hirmul. Või siis nooremad, või siis vanemad.

I väide: Jumal kaitseb küll

Taanielit hoiti lõvide koopas lõugade eest. Paulust hoiti maohammustuse eest. Taavet laulis psalmides, et inglid hoiavad ka kivi vastu kukkumast.

II väide: Jumal ei kaitse kõiki

Samas, kui mäletate, siis kui Taaniel võeti lõvikoopast välja, visati sinna sisse teised vennad ja nende perekonnad. Nemad aga, naksti, surid! Ja kui Kristus oli kõrberännakul prooviesinemisel, siis Saatan soovitas tal ka ennast kukutada ja vaadata, kas Jumal kaitseb. Jeesuse vastus oli, et Jumal ei kaitse igal tingimusel... talle ei meeldi, kui me teda tema lubadustega kiusame. Ja iseennast hirmuäratavatesse olukordadesse veame.

III väide: Jumal kaitseb neid, kes temale loodavad

Õnneks tõesti on kirjas see, et kurjad vaimud alistuvad Kristuse nimele (Lk 10:17), ja et tunnustähed (nt kurjade vaimude väljaajamine) on nendega, kes Kristusesse usuvad (Mk 16:17-18) ja et kurja eest on hoitud need, kes tema peale loodavad (Ps 91:11,2).

Aga tasub meeles pidada, et olgu tegemist siis Taanieli või õudukaidvaatava 30-aastase naisega. Ta on hoitud Jumala poolt vaid siis, kui ta jumalat võtab Jumalana. Talle loodab, ja temasse usub. Ja ka siis kaitseb ta oma tahtest. Seepärast on ka Taanieli lõvideloos öeldud, et tema oli inimene, kes järgis seda, mis Jumal ütles ja lisaks austas ka oma autoriteete (isegi kui need ei olnud tema moodi usklikud). Ta oli hoitud, põhjendustega.

aga seda ju ei saa öelda kõigi inimeste kohta, kes lõviauku oma elus on kukkunud.

Jumal kaitseb, aga mitte kõiki.
Tal on omad mängureeglid.
Aga ole ikka tänulik, kui ta on sind senini kaitsnud!

4 kommentaari:

Maria ütles ...

Mina usun kaitseingleid, kes istuvad mu mõlemal õlal. Kummaline, sest inglid on ju midagi mida seostatakse jumalaga. Samas inglitesse uskumine on nagu mingi uus usulahk. Mul on sõbranna kes usub siiralt inglitesse. Tal on kodus palju ingliraamatuid ja tal on igaks minu mure ja rõõmuhetkeks mõni lause mõnest neist raamatutest.
Kas inglite uskumine on sama mis jumala uskumine? Kas mustade jõudude uskumine on ka tegelikult jumala uskumine? Kas satanistid võivad olla head?

m2rtsaar ütles ...

Maria, ma olen mõnda aega seedinud su küsimusi ja tähelepanekuid. mulle meeldib su selge ja konkreetne lähenemine neile usuteemadele! (tglt ei ole see ju üldse kerge teema... minu arust on siin segapudrus riske rohkem kui hüvesid)

Olen sinuga nõus, et viimasel ajal on mingi eriline huvi tekkinud eesti inimestel inglite vastu. tundub mullegi, et uus usulahk.

ja olen sinuga nõus, et inglitesse uskumine on mõneti nagu jumalasse uskumine. lihtsalt ainujumala Issanda-Jehoova-MeieIsa asemel on inglid, kes on jumala-staatusesse tõstetud. aga ma oleksin ettevaatlik, sest seesama piibel, kust need inglid algselt võetud on, ütleb, et inglite jumaladamise puhul on tegemist ebajumalateenistusega.

sama mõtlen ma mustadest jõudududest (aga mis need "mustad jõud" sinu arust on - satanism ja okultism ja midagi veel?)

Sinu viimane küsimus oli:
"Kas satanistid võivad olla head?"
Mina tean ainult wannabe-sataniste. need on nagu wannabe-skinheadid. armsad inimesed, üks oli näiteks mu endine klassikaaslane. oma püüdluste poolest võib olla iga inimene heasoovlik (kommunistid ja aariarassi promojadki oma arust olid), aga lõppeks ei ole ju nende püüdlus see, mis määrab nende headuse, või mis?

häid inimesi on ses suhtes palju.
aga õigeks ei mõista meid mitte meie head teod, vaid see, mis Kristus meie jaoks teinud on, ja kas me oleme selle tahtnud vastu võtta. inimese saatus (kui seegi oli su küsimus?) sõltub tema suhtest Jumalasse.

aga eks neid inimeste vilju, millest järeldusi teha, näe igaüks.

Maria ütles ...

Tähh, Märt!!!
Sa oled selle aasta jooksul pannud mind väga palju mõtlema Jumala peale ja Usu peale. Ja seda kõike hoopis teise nurga alt kui ma kunagi varem mõelnud olen. Ma näen usu juures üha uusi ja uusi tahke ja iga uus asi tekitab ka loomulikult küsimusi.
Ma muidugi võin lõputult küsida ja võiksin ka lõputult kuulata su vastuseid. Sest sa vastad teistmoodi kui tavaliselt vastatakse. Ma ei oska seda täpselt sõnastada, aga sa mõtled selle asja enda jaoks läbi ja siis annad enda jaoks "poliitiliselt korrektse" vastuse. Vastused tulevad sul mitte alati nii nagu nad peaksid olema vaid nagu nad sinu arust on.
Ma vältisin enne sinuga tutvumist isegi mõtet usust. nüüd ma mõtlen selle peale ja ma tunnistan, et ma austan Sind sinu blogi, püüdluste ja Sinu Enda pärast. Sa oled aus ja aval inimene kes jõuab kunagi väga kaugele. Ma olen selles täiesti kindel. Sa oled siiras.
Loodan, et uus aasta tule oma uute väljakutsetega sinu jaoks sama tegus ja rõõmurikas kui see aasta oli. Või veelgi parem. Sa oled leidnud oma sihi ja loodan, et ka eesmägi ja see on suurte tegude tegemiseks esimene samm.
Head vana ja uut!!!

mari ütles ...

:)