reede, 31. august 2007

Sõrmus väikesele Mayale

Möödas oli vähemalt tosin korda, kui väikene tüdruk nimega Maya tuli meie telekalaua juurde, võttis sealt mu abikaasa sõrmuse ja siis ohkas nukralt: jag har int ring! (e.k. mul ei olegi sõrmust) Mispeale kuldsete kätega mees minu sees mõtles, et mis siis ikka. Ma veel teen talle sõrmuse.

Mul on tööl selline masin nimega extruder. See on venelaste imerelva kalaznikovi meenutav plastmassi-keevitaja. Paned rullijagu plastmassnööri jooksma, ja muudkui 250kraadise kuumuse juures keevitad esemeid kokku. Tavaliselt veemahuteid kümnetele inimestele, aga hea tahtmise juures ka pisikesi rõngaid, millest saab sõrmuseid teha... tuli suitsupaus, teised läksid õue, mina hiilisin tagasi extruderi juurde...

Ja masinast tuleb selline pikk ja tuline spagetitaoline moodustis välja. Tuleb olla väga kärme, sest juba kümne viieteistkümne sekundiga on see kivikõva. Kindad käes nipsad sealt jupi ja keerutad kiirelt ringiratast. Kaks poissi said sel nädalal põletushaavad... tuleb ikka olla väga osav. Ja seda ma ei pea endale kaks korda ütlema... väikene junn ringile otsa, markeriga teha see kalliskiviks ja volla! Ongi valmis.

Pakkisin sõrmuse hambaniiditopsi. Ja kui siis väikene Maya jälle mind hommikul üles ajama tuli, siis olin tema jalustrabamiseks valmis. "Se Maya, det är DIN ring." Saigi hoobilt aru! Tegi õrnalt pakikese lahti, ja pistis rõnga kohe suurde peetrisse. See jäi talle poole tee peal kinni... aga ta ei hoolinud sellest, vaid pigistas teise käe ümber selle, võttis nagu väikese muna pesasse hoiule. Ja muudkui naeris. Mitu mitu minutit, vaatas silma ja naeris. Tegime pilti, kus ta juba poseerib, sõrmus on nüüd õiges sõrmes. (vabandan foto udususe pärast, olin siis väga ärevil) Ja siis ta läks kiirelt allkorrusele ema ette uhkustama, aga lubas, et tuleb kiirelt tagasi.

Neljandal pildil aga vajus Maya ära. Arva ära miks? Olime köögis, mina kallan talle safti (mahla). Teeme skåli (klaaside kokkulöömine) ja siis ta alahuul vajub ühtäkki alla. Töllakile. Silmad vakstule maha. Mis on, Maya? "Den går int ut. Den går int ut. Den går int ut." See ei tule välja, see ei tule välja, see ei tule välja. ooOiii. Aga ma võin aidata. Ei või! Kõvasti on kinni! ooOiii. Aga ma toon vett ja seepi.... toon vett ja seepi. Eiii! Kõvasti on kinni! Kõvasti on kinni. Ma olen osav, ma võin ta korda teha. Ei. Den går int ut, den går int ut. Ja Maya läks allkorrusele emale näitama, et vaata millise sõrmuse Märt talle kinkis. Kuid sel korral jättis ta ütlemata, et tuleb kiiresti tagasi. Sel korral jättis ta ütlemata, et tuleb üldse tagasi... sest ei tule sõrmest välja, see ei tule sõrmest välja.

Varem Maya teemal:
"Väike laps kirikus" (23.juuli, 2007)
"Mäitt, äla hermostuu" (3.juuli, 2007)

Varem sõrmuse teemal:
"Abielusõrmus pista endale näppu" (31.juuli, 2007)

Kommentaare ei ole: