esmaspäev, 9. juuli 2007

Tegin 60 esimest toru!

Kuigi olen ajakirjanikuharidusega, kutsus rahvusvaheline torutehas KWH (koo-vee-hoo) mind sinna keevitajaks. Olgugi, et ma pole kunagi keevitanud... täna oli esimene tööpäev, sääremarjad tuikavad.



Tõstan kaevukaane metallist lindile. Panen sellele külge tammepuutüvejämeduse musta plastmasstoru ja hakkan tegutsema. Kuus tundi tööd, ja kuuskümmend toru! Alustuseks, tuleb öelda, pole paha...

Kuid jah. Stereotüüpse keevitamisega siin palju pole pistmist olnud. Seda tehakse metalltorude osakonnas. Minu tehasenurgakeses aga valmivad kaevukaante ülemised torujupid. Musternäidist võite näha näiteks Tartu raekojas. Hobu galerii ja Juveeliäri vahel... säälsamas, kus Kreisiraadio esimest korda kohtus.

Torutehases räägitakse peamiselt soome keelt. Nende sekka ka mõned soome-rootslased. Mina peamiselt ütlen enda tutvustuseks ebakindlad read: "Jag brata lite svenska. Ihan vähe suomi."

Uudishimulikumatele olgu veel ära öeldud, et töötan päevas 8,5 tundi. Nende sees on lõuna ja kaks kohvipausi (millest tahaksin skippida vähemalt ühe, ma tüüpiline eestlane). Teenin 7,75 euri (120 krooni) tunnis ja makse hakkan maksma 35% kõigist kopikatest, mis ületavad 510 eurot (7956 krooni).

Ja kuigi teenin rasedast naisest vähem, tunnen end kasulikuna... kuigi jah, sääremarjad tuikavad ja homme kell 6:40 on piiks.piiks.

Varem samal teemal:
Ninakolli kaamera (27. juuni 2007)
Ma lähen keevitajaks (päris tõsiselt) (25.juuni 2007)

4 kommentaari:

Maria ütles ...

Väga tubli oled!!!
Iga algus on ju natuke raske ja nõuab harjumist.
Aga tead.. See naisest vähem teenimine.. see on mingi vana aja igand, et mees peab ikka rohkem teenima. Mina ise ütlen, et ei pea. Ma olen oma mehest vähem teeninud ja praegu teenin mõnda aega juba rohkem, kuid meie suhted on täpselt ühesugused. Mingit vahet pole.
Ainuke vahe on see, et palgtõusudega kaasneb elukvaliteedi paranemine.

Muide üks väike nõuanne.. kui nüüd sääremarjad öösel hakkavad krampi tõmbuma siis ära siruta varvast välja vaid just kand. (loodan et said aru. et nagu seisaks varvastega uksepakul ja kannad jääksid allapoole)

Ott ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Ott ütles ...

Märt "Sinikrae" Saar.

Ka mul oli kaks aastat tagasi probleeme krampidega, vahepeal läksid mõlemad jalad krampi korraga. See oli siis, kui hakkasin trennis käima.
Ja tõesti, sa pead jalad välja sirutama korralikud, õigemini kannad.

Aga ma sõin natuke aega kaltsiumit ja aja jooksul kadus see probleem ära.

m2rtsaar ütles ...

ei, krampe veel ei ole esinenud, aga tänud nõuannete eest!

vist jah selline reegel, et valule tuleb valuga vastu hakata. lihas pingule ajada ja mitte alla anda.

nii on. nii on. :)